Wednesday, May 12, 2010

1st daY - FamiLy DaY @ LangKawI ( 7 Mei 2010)











Hari ini suma orang bangun awal..dh x sabar2 nmpaknye..(pdhal aku yg excited..hehehe)..

Tepat jam 9.30 MyFerry yang ditunggu tiba..Dengan suka atinye kami melangkah masuk ke dalam feri 2.Sbbnye suma telah di arrange oleh cikgu2 yang berkenaan..Kami masuk just cuci kaki jer..hehehe..

Perjalanan dari Jeti Kuala Perlis ke Kuah mengambil masa lebih kurang sejam..Fuuuhhh!!Sampai jgk akhirnya..=)

Perkara pertama yang aku wat adalah snap pic "Welcome to Langkawi"..bukti kedatangan aku..hahahaha..

Sambil semua melepas penat mengheret beg masing2,kitorg suma lepak2 dulu kat depan Jeti Kuah 2 sambil nak menunggu Cikgu Mad, Azrin,Che Din n Cikgu Syah pegi amik van yang telah sedia di tempah..
Tuu dia.......4 buah van sumanya..(agak2 ckup ke nak muatkan kami yg seramai 48 org ni???)huhuhu..

Misi pertama adalah yang ditunggu2..makan!!!! Perut masing-masing dh ade yang menyanyi dangdut,keroncong dh..techno pun ade skali..huhu..dasat tul.

Selesai acara melahap,kami terus ke tempat penginapan di Pantai Cenang..Kami di beri masa sehingga kul 3.00pm untuk berehat n bersantai2 kerana nanti tempat yang menanti adalah Makam Mahsuri..malas aku nak cite psl sejarah mahsuri ni,suma org dh tau kan..kang aku cite silap fakta lak..naye!!!hehehe.

Lepas je abis melawat tempat 2, berlaku perubahan tentatif program..Ada cdgn supaya lawatan ke Beras Terbakar yang sepatutnya pada hari esok di awalkan kepada ari ni..Para kaum ibu2,n wanita2 mempunyai cdgn yang lebih bernas (lagi hebat dari beras Bernas) untuk di lakukan pada esok ari..

Apakah cadangan itu??yang bisa membuat kaum lelaki bergaru kepala yang x berapa nak gatal...hehehe..Tunggguuuu....=)

Okeh..lantak ah dengan cdgn diorg 2..yang penting program tetap berjalan..Yang penting skang aku dh smpai kat Beras Terbakar...

Laa aku igtkan tapak Beras Terbakar ni luas macam kwsn Nilai 3 ke ape ke, rupanye ciput 2 je..huhuhu..Duit aku yang terbakar ade ah..byk gak aku n wife duk soping2 beli baju n souvenir utk anak2 buah n adik2..

Sesi petang ditamatkan sampai Beras Terbakar jer..dh x larat dh nak berjalan lagi..baju pun dh berpeluh lenjun dek cuaca yang panas kat cni..(agak2nye sumpahan mahsuri ni x abis lg kot)hehehe..

Sebelah malam....acara bebas..=)

(To be Continued..)




















No comments:

Post a Comment

QuoTe Of ThE DaY

A good photograph is knowing where to stand. ~Ansel Adams